• Blog
Štěpán Budil
24.2.2019

Web realitního makléře – repelent, nebo magnet na prodávající?

Realitní makléř musí mít svůj osobní web. 

Pokud se s tímto tvrzením neztotožňujete, tak jste možná světlou výjimkou a tím i potvrzením pravidla. A jestli to funguje, tak vám gratuluji. Možná jste podobný extrovertní typ jako moje mamka, která je schopná vytvořit sociální síť jak hrom i bez internetu. Jen na osobních vztazích tváří v tvář. Nicméně to beru jako takovou její superschopnost, kterou málokdo má. Obzvláště v dnešní době.

Asi bych se nad tím ale příliš dlouho nepozastavoval. Věřím, že na tom, že webové stránky makléře jsou třeba pro vlastní prezentaci, se shodneme. Už jen proto, že žijeme v době, kdy si vše, co se dozvíme, ověřujeme ve svých svítících placičkách na všudypřítomných datech nebo wifi. Od hodnocení chňapky na pečení buchet až po web s referencemi a hodnocením realitního makléře. 

Kdo se dnes nedá dohledat, jako by nebyl.

Nebo je to alespoň podezřelé, což by v realitním světě, který stojí na důvěře, asi málokdo riskoval.  No, a když se budeme bavit o výhodách vlastního webu z pohledu online marketingu, tak vás možná i překvapí, že jej pravděpodobně dostatečně nevyužíváte. Víte vůbec, jaký má váš osobní web potenciál?  Možná to víte, ale nemáte na to čas, protože to, v čem jste opravdu dobří, je nábor a prodej nemovitostí. Nevěšte hlavu. Tu si právě s tímto láme i mnoho markeťáků, kteří se tomu věnují naplno. Ne bokem vedle své hlavní specializace jako vy, realitní makléři. Představte si svět, ve kterém každý, kdo navštíví vaše webové stránky, zůstane označen a vy budete moci skupině lidí, kteří z nějakého důvodu byli u vás na webu, ukazovat hodnotný obsah, kterým si oddělíte ty relevantní od těch méně relevantních návštěvníků.  Představte si, že ukazujete svůj obsah jen skupinám lidí, kteří jsou v některé z fází uvažování o prodeji nemovitosti a přemýšlí o tom, s kým prodat. No to by byla přece pohádka.  Nicméně je to přesně to, s čím v realitách u nás v OnlineSales.cz pracujeme, a i proto snad ani nevěříme v samostatné výkonnostní kampaně, ale ve strategický marketingový mechanismus, který umí oddělit ty, kterým se chcete ukazovat, od těch, kterým ne.  Tím se rapidně ušetří náklady na výkon v marketingu. Nicméně to vyžaduje investici do nástrojů (webu, videí, podcastů, dalšího obsahu aj.) a také nějaký čas na optimalizaci nákladů na výkon.  V praxi se návštěvník vašeho webu dá přirovnat k tomuto videu

Jakmile je uvnitř, tak se nemůže dostat ven.

Určitě to vidíte i vy na vašich sociálních sítích a v prohlížečích. Jak o něco projevíte zájem, tak je to s vámi dalších několik týdnů. Vidíte to všude. Tak to jste ovcí výše vy. Děje se nám to všem. Zajímavé je, že při naší práci s realitními franchisovými koncepty se často potkáváme s tím, že kancelář nebo i makléři spoléhají na centrální web franchisora (centrály), na kterém mají prostor pro svou prezentaci.  To má několik nevýhod. Jednou z nich je, že se jedná pouze o informace o kanceláři nebo odbornosti makléře a chybí zde jakýkoli prostor pro emoce. Klient se pak rozmýšlí jen na základě poměru ceny a výkonu.  Další nevýhodou je právě nemožnost využití návštěvníků těchto stránek právě pro vaše marketingové účely. Protože je nevlastníte. Centrála je pro svůj marketing určitě využívá, nicméně jejím primárním cílem je posílení povědomí o značce a nábor nových franchisantů. Méně pak podpora makléřů a kanceláří v náboru nemovitostí. Nebo snad dostáváte od centrály kontakty na prodávající? Nebo nové makléře pro vaši kancelář? Nedostáváte a věřím, že je to tak v pořádku. Hodnota i přínos centrály jsou v něčem jiném.

Je tu ale skvělá zpráva!

Vlastní web dává příležitost odlišit se od ostatních žraloků na rudém moři realitního trhu. Samozřejmě dle brand manuálu centrály, ale tak nějak po vašem. A mělo by to být mnohem více o vás a mnohem méně o značce, pod kterou se realitám věnujete. Značka realitní společnosti není to, co primárně prodává vaši spolupráci s prodávajícím nemovitosti, jen ji logicky stvrzuje. Napíšu to raději ještě jednou, protože to vnímám jako velmi důležité. Značka a logo vaší realitní společnosti není to, co prodá klientovi spolupráci s vámi, jen ji logicky potvrdí.  Jste to vy, vaše profesionalita, osobnost, snaha o pochopení a napojení na klienta. Pokud má klient pocit, že se mu opravdu snažíte pomoci a ne, že ho chcete jen zobchodovat, tak se mezi vámi vytvoří pouto. Pouto, které prodává. Ale to nepíšu nic objevného, toto už vy všichni proklientsky smýšlející realitní makléři dávno víte. Nicméně zde se to hodí vypíchnout, protože to je to, co vás může skvěle prodat i v online světě.  Vlastně zde funguje pravidlo, že pokud vás klienti nedoporučují offline, tak vás svět internetu a generování leadů rozhodně nezachrání. Ten jen staví na tom, co funguje naživo. Je to velmi spravedlivé, a i proto s tím rádi v OnlineSales.cz pracujeme.  Váš web musí být součástí vaší virtuální prezence a musí reflektovat vás, tedy toho, s kým se prodávající na schůzce, kde k obchodu dochází, opravdu potká. Jen tehdy pro něj bude komunikační linka v souladu a nebude důvod s vámi spolupráci neuzavřít.  I tímto přístupem měníme v OnlineSales.cz pohled na realitní obor, kde se člověk dotýká člověka. 
Značka a logo vaší realitní společnosti není to, co prodá klientovi spolupráci s vámi, jen ji logicky potvrdí. 
Autor
Štěpán Budil
Sdílet článek
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
  • Kontaktujte nás

Nechte nám vzkaz, ozveme se vám.

O vašich marketingových plánech si můžeme nezávazně popovídat u šálku dobré kávy.
Může vás zajímat

Další články