• Blog
František Lorenc
15.11.2019

Vlastní grafika zvyšuje úspěšnost online kampaní

Vytváření kampaní ve facebookovém prostředí je dnes již základ, bez kterého se obejde málokterá online marketingová strategie.

Ani u nás v agentuře tomu není jinak, s kampaněmi na Facebooku pracujeme u většiny našich klientů. Nedávno jsme narazili na zajímavou teorii o grafice těchto kampaní a tuto teorii jsme rovnou otestovali na více účtech.

Teorie o grafickém zpracování kampaní na Facebooku spočívá v tom, že existuje podstatný rozdíl v reakcích zákazníků na grafiku s použitím fotek z fotobanky a grafiku s reálnými fotkami pořízenými klientem. Klient měl k dispozici fotografie, které byly vyfocené v interiérech firmy a ačkoli nebyli příliš kvalitní, tak byly autentické a my jsme je klientovi doporučovali v kampaních použít. Nedávno jsme tedy měli možnost tuto teorii ověřit, protože jsme v jedné kampani paralelně spouštěli několik grafických variant jedné reklamy zaměřené na stejné publikum s cílem otestovat, jak lidi interagují s grafikou pořízenou přímo klientem v jeho prostředí a s grafikou staženou z fotobanky.

V porovnání jsme se tedy soustředili na srovnání počtu interakcí uživatelů s různou grafikou. Výsledek už určitě sami tušíte. Grafika pořízená klientem, která ukazovala přímo dané prostředí a nepůsobila vyumělkovaně, sklidila řádově o stovky lepší interakce než grafika, která byla velmi pěkná, profesionální, nicméně z ní bylo poznat, že nebyla vytvořená přímo klientem.

Rozdíly v číslech

Abychom ještě více přiblížili situaci, kterou jsme řešili, uvádíme níže podrobnosti ke kampani. Jednalo se o HR kampaň, která měla za úkol přivádět uživatele na landing page klientova webu. Zde si uživatelé měli přečíst podrobnosti o inzerované pozici a následně odeslat poptávkový formulář. V kampani, která cílila na ženy, byly připraveny 3 sestavy s různými grafikami. Všechny sestavy cílily na stejné publikum, se stejným kreditem, pouze s jinou grafikou. Nejvíce interakcí zaznamenala právě sestava, kde byla uvedena grafika dodaná klientem. Výsledek v počtu kliknutí vidíte v přiloženém obrázku.
Rozdíl mezi jednotlivými sestavami byl tedy skoro 100%. Pokud se blíže podíváme na průměrnou cenu za proklik, uvidíme, že sestava číslo dva zaznamenala zároveň i nejmenší cenu za proklik.
Pro objasnění – kampaň, na které jsme hypotézu testovali, byla cílená mimo ČR, proto vidíte na obrázku průměrnou cenu v eurech.

Po této kampani jsme podobný test provedli i na kampani cílící na muže. Výsledek byl velmi podobný. Níže se můžete přímo podívat na čísla, která kampaň přinesla.
Již před spuštěním jsme věděli, že se cílová skupina nachází spíše mezi ženami, což nám kampaň jednoznačně potvrdila. Cena za výsledek byla nižší a interakce vyšší. Nicméně i zde jsme si potvrdili, že nejlepší výsledky má kampaň s grafikou, kterou pořídil sám klient.

Přirozenost vítězí

Následně jsme tuto teorii testovali i na dalších kampaních, především tuzemských, a výsledek se vždy jevil jednoznačně. Lidé více fungují s fotografiemi, které nejsou příliš „vyumělkované“. Uživatelé se více ztotožní s grafikou, která byla vyfocena v přirozeném prostředí. Žijeme v době sociálních sítí. Instagram se veze na velké vlně popularity a my jsme zvyklí konzumovat obsah přímo od lidí téměř v reálném čase. Pryč jsou tedy již doby, kdy jsme kvůli grafice museli trávit hodiny u fotoaparátu a pak další čas náročnou úpravou v grafických programech.

Stejně jako se mění lidé, mění se i jejich chování v online světě. Co platilo před deseti lety, je dnes pohřbeno v propadlišti dějin. Marketingové agentury musí zachytit současné trendy a ty využít, jak nejlépe dokážou, o což se u nás v OnlineSales.cz snažíme.
Pokud stále váháte nad vhodnou grafickou či textovou podobou vaší reklamy, není nic jednoduššího než otestovat vaši hypotézu na A/B testování reklam. Následné detailní vyhodnocení může přinést zajímavé výsledky, na základě kterých můžete kampaně vylepšit.
Autor
František Lorenc
Sdílet článek
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
  • Kontaktujte nás

Pojďme se nezávazně potkat u kávy a probrat i váš projekt

O vašich marketingových plánech si můžeme nezávazně popovídat u šálku dobré kávy.
Může vás zajímat

Další články