• Blog
Štěpán Budil
30.10.2019

Tápete v online marketingu?

Možná máte pocit, že se v marketingu o ničem jiném dnes už nemluví.

Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Google, Blogy, Vlogy, LinkedIn, Videa, Podcasty nebo snad dokonce Chatbot?

Možná vám opravdu ujel vlak, protože všichni kolem už v „onlajnu“ frčí a asi jim to i funguje, když to dělají dále a vy pořád nic. Věční začátečníci.

A dost možná jste si i prošli školení, jak na to, anebo jste na něj jako majitelé firmy poslali asistentku nebo dokonce marketérku Marušku, která by to měla teď už mít na starosti, ale pořád se nic neděje, protože má jiné priority nebo se jí prostě jen nechce.

Nebo možná i chce, ale když otevře správce reklam na Facebooku, tak jakoby vše, co se naučila na školení, bylo to tam a ona vlastně neví, kam kliknout. A pokud i kampaň nastaví, tak vlastně vůbec neví, jak ji vyhodnotit, reportovat a jak si ji obhájit.

A to vše vás vrací zpět do bodu 0 ve vašem online marketingu.

A proč něco nového vůbec začínat, když to doposud nějak šlo i bez toho? Možná vám i přijde, že už se o tom mluví tak dlouho, že už by ta bublina mohla splasknout a zase lidi přiznají, že povídat je lepší si z očí do očí, a Facebook i další (a)sociální sítě odejdou tak, jak přišly. Každopádně fakt, že Facebook má nyní daleko přes 2 miliardy uživatelů a toto číslo stále stoupá, tomu nenasvědčuje.

Nic takového jako vlak, co ujel, v online marketingu není. Pravda, už nejsme v začátku, kdy by váš online marketing byl něco přelomového, ale na druhou stranu je dnes online více lidí, a tak je dost možná i širší vaše cílová skupina. Nevnímám začít až nyní jako nevýhodu. Cesta už je prošlapána.

Pokud tedy cítíte, že byste měli už konečně začít něco dělat i online, tak se na to pojďme podívat. Začal bych vlastně tím nejdůležitějším, tedy otázkou, zdali je vůbec internet pro vás a vaše podnikání to správné místo. Odpověď se odvíjí od nátury vašeho podnikání. Máme klienty, kde ta nejefektivnější cesta, jak více prodávat nebo nabírat lidi do týmu, byla offline. Je to vždy definováno cílovou skupinou. Pokud cílovka jsou potenciální pracovníci ostrahy, lze na ně lépe dosáhnout pomocí nějakých novin zdarma, nejlépe třeba Metra, než pomocí online kampaní. Ale to je jen příklad, pro ukázku. Faktem je, že naprostou většinu lidí je dnes možné oslovit pomocí online prostoru. Nicméně je důležité přemýšlet, kde a proč právě tam.

Facebook je v současnosti možná nejúčinnější nástroj pro dosažení těch správných lidí, ale pokud potřebujete nástrojáře do leteckého průmyslu, tak je riziko, že ti budou konzumovat obsah na sociálních sítích jen omezeně, pokud vůbec. A tak je třeba vymyslet ta místa na internetu, kde se tito lidé skutečně pohybují. Čtou odborné články? Možná mohou vyhledávat konkrétní slova při vyhledávání informací, které jim pomohou s výkonem jejich práce. Jaká to jsou? Chceme si to jenom myslet a pálit peníze do kampaní, nebo je dobré udělat rozsáhlou analýzu klíčových slov a vědět? A tak vymýšlíme funkční cesty, jak se jim zobrazovat tam, kde skutečně jsou, a jak je motivovat ke konkrétní akci. A to jdeme daleko za hranici toho, co je práce pro Marušku, a je jasné, že s tímto už bude potřeba pomoci.

Často se potkávám s klienty. Právě včera jsem měl schůzku se dvěma takovými, kteří nás kontaktovali kvůli kampaním na sociálních sítích. „Chceme začít dělat více na Facebooku a nevíme, jak s tím začít.“ To, o čem jsme se ale bavili v obou případech, bylo, že Facebook je skvělý, ale kampaň je jen špička ledovce. My totiž musíme jít mnohem hlouběji, abychom věděli, jakou kampaň dělat a vůbec proč. Jaké nástroje budou pro jejich marketing ty efektivní a kolik na ně máme. Co má plnit za funkci web, kam kampaně ze sociálních sítí možná povedeme. Je cílem kampaně, aby klient koupil produkt nebo službu, nebo je cílem domluvit schůzku s obchodníkem, který už to potom prodá tváří v tvář? Zamýšlíme se nad tím, jak strategicky marketing vymyslet, aby každý krůček byl jen dalším kamínkem do mozaiky, která ponese výsledky a bude funkční nejen krátkodobě, ale bude budovat silnou pozici vaší značky v čase. A to je téma, které zvedá ze židle, protože jde do hloubky, kam všichni víme, že je třeba jít, pokud chceme dělat smysluplný marketing a na něj navazující nebo z něj vyplývající obchod, ale většinou nevíme jak. Pokud tedy tápete v onlajnu, tak je na čase se sejít a pobavit se o tom, zdali jsou kampaně na sociálních sítích opravdu to, co je třeba dělat, nebo zdali pro vás bude ta správná cesta úplně něco jiného.
Tak jak máte čas příští týden? Stačí vyplnit kontaktní formulář, já zavolám a projdeme to spolu.
Autor
Štěpán Budil
Sdílet článek
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
  • Kontaktujte nás

Nechte nám vzkaz, ozveme se vám.

O vašich marketingových plánech si můžeme nezávazně popovídat u šálku dobré kávy.
Může vás zajímat

Další články