František Školník
9. 3. 2020

Předčasné oslavy mohou být kamenem úrazu | Školníkoviny #6

Pozor na to, abyste nebyli opiti úspěchem ještě dřív, než se dostaví.

Známe to všichni, rozhodnete se udělat pro sebe něco dobrého, začít třeba cvičit a změnit tak svoje životní návyky. Najdete si fitness trenéra a výživového poradce a v momentě, kdy si přebíráte výživový plán, už máte pocit, že pro sebe něco děláte a že se něco mění, protože jste učinili to důležité rozhodnutí. Ale pozor – ono se zatím nemění vůbec nic.

Je to stejné, jako když se rozhodnete zvýšit si svoji životní úroveň a změnit zaměstnání. Napíšete si nový životopis a už v ten moment máte pocit, že se něco mění, ale ono se zatím vůbec nic neděje.

Jiný příklad je z byznysu – získali jste teprve příslib obchodu a už to chcete jít oslavit.

Totožný pocit se může dostavit v momentě, kdy se ve své firmě rozhodnete naplno věnovat marketingu. Najmete si agenturu nebo vytvoříte interní marketingový tým a myslíte si, jak tím zvednete výsledky firmy. Ale nenechte se oklamat a opít rohlíkem, ještě vás čeká pořádná dřina. Ukážu vám, jak předejít tomu, aby vám pocit zdánlivého úspěchu vaši silnou vizi zcela nenaboural.

Naše cesta

Na začátek se podíváme na to, jak v naší agentuře pracujeme a jak nad klienty přemýšlíme. U nás v agentuře ctíme „Martinovo kolečko“, které dáváme do každé naší prezentace. Jedná se o princip pojmenovaný podle našeho kolegy Martina, který 100% dodržujeme při spolupráci s každým naším klientem a který by měla každá slušná marketingová agentura ctít.
Plán postupu = to je marketingová strategie rozpracovaná do posledního detailu, je zde vysvětleno, co se bude dělat a proč
Realizační plán = to je bojový plán, ve kterém jsou jasně definovány konkrétní kroky v čase, co se kdy bude dělat s cílem naplnit plán postupu
Realizace = to, co vymyslíme, musíme umět zrealizovat
Výsledky = hodnocení
Naše Martinovo kolečko se točí dokola, zase přijde nový nápad, nová kampaň, nový plán. Každý marketingový koncept by měl obsahovat nápad, plán, výrobu a nést ovoce. A tak to musí běžet pořád dokola.

Připravte se na jednu věc

Když si budete objednávat marketingovou strategii, tak se na ni budete těšit. Když vám bude prezentovaná a povede se, budete mít radost. Ale to, co přichází potom, může pro vás jako klienta být nekonečná nuda. Protože jen mravenčí dlouhodobá práce povede k výsledkům, které jste viděli na začátku v marketingovém plánu. Je to příprava webů, točení videí a podcastů, psaní příspěvků na sociální sítě, příprava a kontrola případových studií a jiných textů a dalších milion činností. Je to stejné, jako když ve svém cvičebním plánu máte uvedeno, kolik kliků a dřepů musíte každý den udělat, abyste se dostali ke svému cíli a zpevnili si postavu. Tady je třeba si uvědomit, že změna přichází až v momentě, kdy skutečně začnete klikovat, dřepovat a nepřejídat se. Výsledky pak začínají postupně přicházet a trvá to dlouho. A na to je třeba se dopředu připravit. Zároveň vás nesmí zaskočit fakt, že tato dlouhodobá práce v marketingu něco stojí. Pokud máte marketing in-house, ošetříte to výplatami a výše investice je tak jasná. Pokud se jedná o investice do třetích stran, tedy do marketingových agentur, tady se obvykle ošíváme. I přes to, že to je stejný náklad, člověk má často potřebu vnímat to jinak, protože nakupuje něco zvenku. Někdy máme tendenci takovou investici přehánět, nechávat se překvapit a nedokážeme náklady zvenčí zastropovat jako náklady na svého zaměstnance.
Proto je třeba si ještě před tím, než se do spolupráce s agenturou a do marketingu obecně pustíte, dobře uvědomit, kolik na něj v dlouhodobém horizontu máte peněz, pokud nemáte marketingový budget definovaný. A jak si takový marketingový rozpočet spočítat, to si řekneme zase někdy příště.
Autor
František Školník
Sdílet článek
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Pojďme se nezávazně potkat u kávy a probrat i váš projekt

O vašich marketingových plánech si můžeme nezávazně popovídat u šálku dobré kávy.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Může vás zajímat

Další články

Už odcházíte?

Nechte se pravidelně informovat o trendech v oboru!

Zajímají vás novinky, tipy a trendy z obchodu a marketingu? Tipy na videa, podcasty a články, které u nás v agentuře připravujeme? Rádi vám je budeme každý měsíc posílat, stačí, když nám na sebe necháte e-mail
Jak díky marketingu najít a udržet ty správné lidi

Zaregistrujte se zdarma

Na trhu práce je dnes více lidí, procento těch šikovných se ovšem nezměnilo. Jak a kde najít šikovné lidi, a co udělat pro to, aby od vás jen rychle neodešli? Dívejte se.