Štěpán Budil
27. 2. 2020

Přeceňovaná důležitost online marketingu v realitách

Žijeme na internetu.

Nakupujeme, seznamujeme se, komunikujeme spolu, rádi se ukazujeme a také se tam nejčastěji sdružujeme.

Tato tvrzení se vám mohou nelíbit, protože právě vy máte nejraději setkávání z oka do oka. No, já také. I přesto pro mne vše výše uvedené platí. Většina mých setkání a interakcí probíhá online. A vedou většinou k těm setkáním u jednoho stolu. Je dobré mít místo, kde vás ti, co hledají realitní služby i všichni ostatní, najdou v online prostoru. Ať už je to web makléře (odkaz na článek o webu makléře) nebo kanceláře, sociální sítě nebo hodnotný a promyšlený obsah k nalezení pomocí vyhledávačů jako google, youtube a tak.

Jeden z našich posledních agenturních klientů si nás našel jen tím, že vygůglil “realitní marketing” a dostal se k nám na web, který byl tou dobou jen asi 3 týdny funkční, což považuji téměř za zázrak.

Cítím že se často přeceňuje ono “jak” před tím “co”, tedy, že se více mluví a píše o tom kudy se někam dostanu, než kdo vlastně jsem a jaké mám hodnoty.

Není náhodou, že nejúspěšnější makléř v ČR, online cesty využívá jen minimálně

Zatím v marketingu volí spíše cestu billboardů a samozřejmě neprůstřelný dobrý dojem a skvělou práci, jež mu vodí klienty z doporučení. On totiž online cesty nepotřebuje. Nebo ho to zatím nepálí. Tím nemyslím, abyste si konečně oddychli, že ten celý humbuk kolem online marketingu v realitách, byla opravdu jen bublina, ale jde mi spíše o srovnání priorit.

Možná jste stejně jako já už otrávení ze zvednutých palců a perfektních úsměvů realitních makléřů na fotkách ze školení a konferencí a říkáte si, že budete muset toto také dělat, abyste byli úspěšní. Nemusíte. Toto sedí určitému typu makléřů a vám, pokud tímto nejste v souladu, bude zase nejlépe fungovat něco jiného, co vás lépe otiskne do online světa.

Sociální sítě, tedy jejich organický dosah, nejsou univerzální cestou pro každého. Funguje tam marketing více těm, kterým nevadí veřejný prostor a kamera jim sluší a dělá dobře. A je to skvělé, že mají dnes takové nástroje, kudy se mohou dostat ke klientům.

Možná si nad tím lámete hlavu a máte pocit, že vám ujíždí vlak, když všichni kolem jsou tolik vidět a vy nic

Tak si s tím hlavu už nedělejte, vaše hodnoty mohou být jinde a váš způsob projevu jinačí než to, co možná funguje jim. A to je další otazník nad tím vším….opravdu to těm, co jsou hodně vidět funguje?

Celý tento článek není kritikou makléřů, kteří jsou hodně vidět na sociálních sítích, naopak mám v těchto mnoho známých a fakt jim fandím a jejich práce se mi často líbí. A někdy je to také něco, co vnímám jako “navoněnou bídu”. Tím, že online svět snese vše, tak může být makléř na internetu a makléř v reálu úplně jinou osobou.

Jde mi tímto spíše o ujištění, že každý má svou cestu ke klientům a kopírovat někoho dalšího nemusí být a většinou ani nemůže být tou správnou cestou.

Využíváme k tomu při práci na klientech archetypizaci značky (více v článku "Kde vzniká důvěra v realitním marketingu?"), kdy jdeme do hloubky toho, kdo jste, jaká je duše vaší značky (ano, vy jste vaše značka) a jak byste se měli právě vy dostávat ke svým klientům. Jakým sdělením, jakým tónem, jakými nástroji a jakými kanály.

A co z toho vzejde je téměř vždy něco, kde realitním kancelářím i makléřům září oči, protože jim někdo zvenku pomůže s uvědoměním toho, kdo vlastně jsou (více v článku "Jak a proč zůstat sám sebou ve velmi konkurenčním prostředí realit") a dá jim “svolení” a požehnání si na nic nehrát a ještě jejich vlastní dary s nimi v marketingu rozvíjí.

A to není klientsky podbízivé, ale chytře využívající skutečný potenciál každého z nás. Ať je jakýkoli.

Vždyť cílem vaší práce přeci není jen být dobrý makléř a uspokojovat potřeby klientů při realitní transakci, ale také svou práci opravdu žít a užít si to.
Čas je to nejcennější, co máme. I tímto v OnlineSales.cz pomáháme tvořit svět realit, kde se člověk dotýká člověka.
Autor
Štěpán Budil
Sdílet článek
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Pojďme se nezávazně potkat u kávy a probrat i váš projekt

O vašich marketingových plánech si můžeme nezávazně popovídat u šálku dobré kávy.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Může vás zajímat

Další články

Už odcházíte?

Nechte se pravidelně informovat o trendech v oboru!

Zajímají vás novinky, tipy a trendy z obchodu a marketingu? Tipy na videa, podcasty a články, které u nás v agentuře připravujeme? Rádi vám je budeme každý měsíc posílat, stačí, když nám na sebe necháte e-mail
Jak díky marketingu najít a udržet ty správné lidi

Zaregistrujte se zdarma

Na trhu práce je dnes více lidí, procento těch šikovných se ovšem nezměnilo. Jak a kde najít šikovné lidi, a co udělat pro to, aby od vás jen rychle neodešli? Dívejte se.