František Školník
9. 1. 2020

Online vs. offline svět | Školníkoviny #1

Základním stavebním kamenem naší práce v OnlineSales.cz je uvědomění si rozdílu mezi online a offline světem. Všichni totiž v těchto dvou světech dennodenně žijeme.

Offline svět je nám všem velmi dobře známý, je to všechno, co nás obklopuje, co známe. V tomto světě se díky výchově umíme chovat, víme, jak v něm věci fungují. V offline světě provádíme různé aktivity s jasným cílem, tedy dospět k úspěšnému obchodnímu výsledku. Nemám na mysli ranní čištění zubů, ale fakt, že ráno sednu do svého auta a jedu do své kanceláře. Obojí není náhodné, při jejich výběru přemýšlím dopředu o tom, jak mají vypadat, co mají splňovat a proč. V kanceláři provádím běžné aktivity, mám počítač, mobil, kalkulačku, propisku, blok, diář, pak v poledne jdu na obchodní oběd, odpoledne na kávu s klientem. U toho všeho nějak vypadám, abych reprezentoval. To všechno stojí peníze a energii, proto všechny tyto aktivity později vyhodnocuji. Na to mám nakoupené různé systémy, například CRM. Přirozeně očekávám, že celý tento balík offline aktivit povede ke zdárnému, tedy dobrému výsledku, a tomu vše podřizuji.

Na druhé straně je tu online svět, který tady funguje řekněme asi deset let a točí se neuvěřitelnou rychlostí. Všichni si ale myslíme, že mu rozumíme a že nemá smysl brát jej až tak úplně vážně. Všichni totiž máme Facebook a umíme tam napsat nějaký status, dát k němu fotku a někdo na to reaguje. Tak máme pocit, že umíme budovat osobní značku. Ale tak to nefunguje. I v online světě existuje spousta aktivit, podobně jako to známe z offline světa. Máme tu Facebook, Instagram, Seznam, Google, je tu spousta míst, kde se můžeme prezentovat, ale otázkou je, jak se prezentovat. Možností je nekonečně mnoho, například fotky, videa, články, případové studie, reference. Všechny tyto položky se dají různě kombinovat tak, aby vedly k dobrému výsledku.

Anebo se dá vyzkoušet jen jedna z nich, ale to je největší kámen úrazu, který můžete udělat. Často se nám totiž stává, že k nám přijde klient a řekne: „Umíte nastavit PPCéčka? Umíte nám udělat obsah na Facebook?“ Ano, my toto všechno umíme, ale v zásadě, i když trochu tvrdě, můžeme odpovědět: „Ano, dokážeme to, ale je to stejné, jako kdybyste přišel do obchodu nahý a chtěl si koupit hezké ponožky, protože vás čeká obchodní schůzka.“ A to víme, že je málo.

Do online světa je třeba vstoupit tak, aby reprezentoval váš offline svět. Pro tento vstup je nutné vybrat si toho správného partnera, ať už nás jako Onlinesales, nebo jinou online agenturu nebo se spolehnout na své interní marketingové specialisty. Nejdůležitější jsou tedy dvě věci – vybrat si toho správného partnera pro online svět a nezkoušet jenom jednu z možností a hned očekávat výsledek. Online svět je rychlejší, větší, výkonnější. Proto je třeba vymyslet celé řešení online komunikace a svému partnerovi plně důvěřovat. V offline světě jsme měli výchovu od rodičů. Ti nám radili, jak se máme chovat, a varovali nás před nástrahami offline světa. V online světě často spoléháme na rady typu Toto fungovalo sousedovi, tak to taky tak zkusím. Ale to je zatraceně málo.

Pojďme si dát novoroční předsevzetí.

Slovo předsevzetí pochází z řečtiny a znamená svobodná volba. Rozhodněte se tedy svobodně, s kým budete online marketing dělat. Vyhněte se tomu, abyste zkoušeli jeden dílčí krok. A když za vámi někdo přijde a začne vás přesvědčovat, že je odborník na jednu z online aktivit, klidně ho využijte. Ale jeho práce musí zapadnout do vašich ostatních online aktivit a ty musí fungovat jako celek a být dobře promyšlené.
Na to se soustřeďte a tím začněte nový rok 2020, pokud tedy tuto strategii nemáte ještě hotovou.
Autor
František Školník
Sdílet článek
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Pojďme se nezávazně potkat u kávy a probrat i váš projekt

O vašich marketingových plánech si můžeme nezávazně popovídat u šálku dobré kávy.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Může vás zajímat

Další články

Už odcházíte?

Nechte se pravidelně informovat o trendech v oboru!

Zajímají vás novinky, tipy a trendy z obchodu a marketingu? Tipy na videa, podcasty a články, které u nás v agentuře připravujeme? Rádi vám je budeme každý měsíc posílat, stačí, když nám na sebe necháte e-mail
Jak díky marketingu najít a udržet ty správné lidi

Zaregistrujte se zdarma

Na trhu práce je dnes více lidí, procento těch šikovných se ovšem nezměnilo. Jak a kde najít šikovné lidi, a co udělat pro to, aby od vás jen rychle neodešli? Dívejte se.