• Blog
Štěpán Budil
11.10.2019

Online marketing jako cesta pro všechny obchodní modely

„My už online marketingovou agenturu máme“

„My už online marketingovou agenturu máme,“ slýchám často v telefonu při domlouvání schůzek s potenciálními klienty.

No, ale co bych to byl za obchodníka (mimochodem sousloví, po kterém je dovoleno říci téměř vše), kdybych po vzoru našeho obchodního školitele Jana Laibla nerozvedl námitku více do hloubky: „A co všechno pro vás dělají?“. Na ni dostávám většinou odpověď: „Kampaně na Facebooku a na Googlu.“ Tato odpověď na mě, jako na obchodníka se strategickým marketingem, působí stejně jako červená barva na býka.

Už mě tento nejčastější způsob spolupráce na marketingu popravdě trochu štve.

Vidím, jak se častěji řeší, kde natankovat pohonné hmoty, než v jakém autě vůbec jezdím a kam a jak s ním chci vůbec dojet. Firmy jezdí s nafťákem pro benzín a to, že to moc nejede, se tolik neřeší. Tak budeme tankovat hodně a třeba to trochu pojede. V marketingu to ale bohužel, na rozdíl od benzínu v dieselovém motoru, opravdu trochu pojede. A tím, že to trochu funguje a něco se děje, to vypadá, že je to možná v pořádku a že se z toho více vymáčknout už možná ani nedá.

Kam tím mířím?

Jde o to, že jsme si z nějakého důvodu zvykli vnímat online marketing jen jako proklikové kampaně, které vám zajistí návštěvnost stránek a povedou k propagaci vaší značky nebo prodeji vašich služeb a produktů na e-shopu.

My online marketing vnímáme jako způsob, jak řešit v marketingu téměř cokoli. A v jakémkoli obchodním modelu. Zabýváme se jak prodejem na kliknutí, tak i online strategií pro obchodníky v poli, kterým mají marketingové aktivity zlepšit konverzi prodeje na schůzce, a dokonce i při domlouvání schůzek po telefonu. Je to velmi účinná fúze online marketingu a offline obchodu.

Dále s našimi klienty budujeme povědomí o jejich značce, abychom se posouvali do roviny, kdy je budoucí klient nebo kolega osloví sám nebo na sebe zanechá kontakt. Toto vyžaduje delší časový úsek, pravidelný obsah tvořený se správným sdělením a na archetypu konkrétní značky. Také často slýcháme, že ten či ten byznys je tak specifický, že se tam s marketingem vlastně ani moc pracovat nedá. To jsem naposledy slyšel od jedné známé dopravní společnosti, která je nyní naším klientem.

Doufám, že už se těšíte, až vám zazvoní telefon a na druhém konci bude jeden z obchodníků OnlineSales.cz. Může to totiž být den, kdy začne nová éra vaší firmy. To ale zjistíme, až nad tím spolu na hodinku sedneme.
Tak počkáte, až zavoláme my vám, nebo rovnou zavoláte vy nám?
Autor
Štěpán Budil
Sdílet článek
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
  • Kontaktujte nás

Nechte nám vzkaz, ozveme se vám.

O vašich marketingových plánech si můžeme nezávazně popovídat u šálku dobré kávy.
Může vás zajímat

Další články