František Školník
18. 2. 2020

Jaký užitek nám přináší sebeprezentace v online a offline světě? | Školníkoviny #5

Přemýšleli jste někdy nad tím, kolik energie, času a peněz věnujete přípravě na svoje byznysové aktivity v offline světě?

A napadlo vás někdy postavit vedle toho vaši online prezentaci a porovnat je? Nezapomínáme v online světě právě na onu přípravu nebo chcete-li výrobu?

Pokusím se odpovědět na výše uvedené otázky prostřednictvím malého příběhu. Minulý týden jsem se účastnil jedné byznysové akce, kde jsem zastupoval naši agenturu OnlineSales.cz a prezentoval jsem její činnost. Cílem této akce bylo pozvednout jméno naší agentury a přinést nějaké nové obchodní příležitosti. Předtím, než jsem mohl promluvit před asi 20 lidmi, vynaložil jsem při přípravě obrovské úsilí. Nachystal jsem si prezentaci, což zabralo nějaký čas, ten den ráno jsem musel dojet na místo, zaparkovat, zaplatit vstup na akci, na místě jsem něco málo snědl a vypil, strávil jsem tam svůj čas – všechny tyto uvedené aktivity stojí peníze. Moje prezentace byla určená pro cca 20 lidí z té části trhu, která nás jako agenturu obchodně zajímá. Proto se nám vynaložené úsilí vyplatí, účast na akci nám dává smysl a já jsem se takové akce zúčastnil.

Teď si pojďme tento příběh převést do online světa

Často totiž od klientů slýcháme, že v online světě je právě tato fáze, můžeme ji nazvat výroba, velmi podceňovaná na úkor peněz, které putují do zobrazení už hotových kampaní. Lidé se na online svět dívají tak, že chtějí, aby byli vidět, ať je kampaň měřitelná, má hned výkon, a to vše na úkor obsahu.

A já se ptám, kolik peněz a času investuju do toho, kolikrát jsem se v offline světě zobrazil svojí cílové skupině? Kolik času jste strávili v koupelně, než jste dnes ráno vyrazili ven, kolikrát jste se zobrazili (= rozuměj, kolikrát jste mluvili se svojí cílovou skupinou) a kolik to stálo příprav? V online světě je to úplně stejné, a to mluvíme o přípravách na první zobrazení.

Když se vrátím do mého offline světa, tak mým zobrazením, tedy mojí prezentací, celá akce nekončí

Navazují na ni další činnosti, které musím udělat. Musím s lidmi, kterým jsem se zobrazil, navázat komunikaci, musím je pozvat na oběd, na kafe, zavolat jim, poslat e-mail. Zkrátka pokud chci dosáhnout nějakého obchodního cíle, musím s nimi v čase komunikovat a možná to někam povede. Mezitím se zúčastním dalších meetingů a prezentací, věnuju tomu zase spoustu času a energie a možná to k něčemu bude. Otázkou tedy je, jestli je rozumné přistoupit k onlinu tak, že udělám něco rychle a zobrazím se všem. Jestli není lepší, a to my našim klientům doporučujeme, vytvářet opravdu dobrý a kvalitní obsah, který lidem, kteří ho uvidí, dává smysl. A zároveň vytvořit v online světě celou koncepci komunikace – kde se zobrazím, kdy začnu komunikovat a přivedu si zákazníka až do offline světa, kde se s ním setkám. Protože oba světy jsou propojené.
Až budete zítra startovat den, udělejte si sami pro sebe malou revizi toho, kolik péče jste sami sobě před odchodem věnovali a kolik vás během dne čeká zobrazení vaší cílové skupině.
Autor
František Školník
Sdílet článek
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Pojďme se nezávazně potkat u kávy a probrat i váš projekt

O vašich marketingových plánech si můžeme nezávazně popovídat u šálku dobré kávy.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Může vás zajímat

Další články

Už odcházíte?

Nechte se pravidelně informovat o trendech v oboru!

Zajímají vás novinky, tipy a trendy z obchodu a marketingu? Tipy na videa, podcasty a články, které u nás v agentuře připravujeme? Rádi vám je budeme každý měsíc posílat, stačí, když nám na sebe necháte e-mail
Jak díky marketingu najít a udržet ty správné lidi

Zaregistrujte se zdarma

Na trhu práce je dnes více lidí, procento těch šikovných se ovšem nezměnilo. Jak a kde najít šikovné lidi, a co udělat pro to, aby od vás jen rychle neodešli? Dívejte se.