František Školiník
17. 1. 2020

Jak se vypořádat s negativními komentáři? | Školníkoviny #2

Pozitivní komentáře na sociálních sítích máme všichni rádi

Dá se říct, že je až milujeme. Jenže takových je často jako šafránu. S pozitivními komentáři umíme všichni přirozeně pracovat, poděkujeme za ně, vše je zalité sluncem. Počet negativních komentářů v online světě je však mnohonásobně víc.

Žijeme v České republice a tady se obecně druhým moc nepřeje. Sociální sítě jsou studnicí nepřejícnosti, závisti a nepěkných slov. Lidé mají pocit, že jsou na sítích anonymní, protože nejdou do přímé konfrontace, a tak si často „nevidí do úst“. Co s tím?

Nabízí se možnost všechny negativní komentáře smazat. To ale nejde tak úplně. Počet komentářů u příspěvku totiž uvádí i ty komentáře, které jsou smazané. Takže pokud pod příspěvkem není opravdu hodně komentářů, tak u malého množství je mazání hodně nápadné. A navíc si tak zaděláte na další problém – lidé se začnou ptát, jestli a proč mažete komentáře. Takže tudy cesta nevede.

Na negativní komentáře byste ale měli odpovídat

V odpovědi by nejprve měl zaznít souhlasný postoj, něco ve stylu Děkujeme za váš komentář, máte pravdu v tomhle. Pracujeme na tom, abychom to, čeho se negativní komentář týká, odstranili/vyřešili apod. Pěkný den. Výhodou takové reakce je fakt, že za takovou odpověď vás vaši fanoušci ocení. Udržet si pozitivní přístup a v tomto duchu se bavit i s rýpaly. Je to podobné jako v offline světě. Představte si, že například přednášíte 50 lidem. A z těchto 50 lidí vás má 40 rádo, ale 10 ne. Těch 40 lidí vás bude pravděpodobně poslouchat, bude si dělat poznámky, fandí vám. Těch zbylých deset vás bude štvát, budou vám skákat do řeči, blbě se na vás dívat, zkrátka budou vás během vaší přednášky rozčilovat. A vy máte dvě možnosti – buď je chytře setřete, čím se v očích pozitivních 40 ještě posílí vaše osobnost, anebo těch 10 jednoduše vyhodíte. Ale to v očích těch 40 vůbec nebude vypadat dobře a budou si myslet, že jste selhali. Proto je potřeba si v první řadě udržet pozitivní přístup a bavit se i s těmi, kteří na vás nedobře reagují.

Pokud vás však někdo svým komentářem uráží a vy cítíte, že už je to za hranou, je na místě takový komentář smazat a autora dokonce z komunikace i vyloučit. Na ulici se s takovým člověkem taky dlouho nevybavujete. Když je někdo vulgární až sprostý, očividně má sám nějaký problém. A vy přece nemáte potřebu komentáře takového charakteru u svého příspěvku tolerovat. Proto takový komentář jednoznačně smažte.

Mám tu jeden příklad, jak jsme si v Onlinesales s negativními komentáři poradili. Náš kolega Fanda Lorenc přišel v létě s nápadem, že svůj volný čas věnuje nějakému charitativnímu projektu. Bohužel slovo charita nebo dobročinná akce je u nás v České republice sprostým slovem. Fanda natočil video, ve kterém vybídl různé organizace a spolky, aby se mu ozvaly. Očekávali jsme pozitivní reakce, ale zmýlili jsme se. V komentářích jsme se dočetli, že lezeme někomu do zadku, že si děláme srandu, že se vozíme po charitativních organizacích, abychom se zviditelnili apod. Negativních komentářů bylo opravdu spousta, některé jsme dokonce vymazali, protože byly daleko za hranou. Fanda to ale nevzdal a svůj projekt dotáhl do konce. Na výsledek, který jsme často zvyklí hejtovat, se můžete podívat zde.
Je to důkaz toho, že náš svět není ještě tak zkažený, jak to na sociálních sítích kolikrát vypadá.
Autor
František Školiník
Sdílet článek
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Pojďme se nezávazně potkat u kávy a probrat i váš projekt

O vašich marketingových plánech si můžeme nezávazně popovídat u šálku dobré kávy.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Může vás zajímat

Další články

Už odcházíte?

Nechte se pravidelně informovat o trendech v oboru!

Zajímají vás novinky, tipy a trendy z obchodu a marketingu? Tipy na videa, podcasty a články, které u nás v agentuře připravujeme? Rádi vám je budeme každý měsíc posílat, stačí, když nám na sebe necháte e-mail
Jak díky marketingu najít a udržet ty správné lidi

Zaregistrujte se zdarma

Na trhu práce je dnes více lidí, procento těch šikovných se ovšem nezměnilo. Jak a kde najít šikovné lidi, a co udělat pro to, aby od vás jen rychle neodešli? Dívejte se.