• Případové studie
Rozšiřování povědomí, budování osobní značky

Realitní makléř Ondřej Černovický

  • Představení klienta
Pan Černovický je nezávislý realitní makléř s téměř desetiletou zkušeností v oboru. Zaměřuje se především na prodeje a pronájmy domů a bytů v Praze a okolí. Práce realitního makléře je pro něj posláním. O své klienty se velice pečlivě stará, vše vysvětlí a záleží mu na tom, aby všechny zúčastněné strany měly ze spolupráce dobrý pocit.
Není typický makléř, který se hlavně prezentuje jako ten nejlepší a drsný obchodník, ale je to člověk, který svým klientům naslouchá, chová se lidsky, mile a nenásilně. Jeho styl jednání není nátlakový, ale přátelský, a to k oběma stranám realitního obchodu.
Co klienta trápí,
s čím potřebuje pomoci:
Klient dosud získával zakázky díky svému dobrému jménu a doporučením. Nyní uzrál čas posunout se dál a začít s šířením povědomí o jeho hodnotách a způsobu práce i mezi lidi, se kterými není v osobním kontaktu, a to přes online komunikační kanály. Dlouhodobě by mu lepší povědomí mělo přinést nové klienty.
Jak jsme
k problému přistoupili:
Na klienta jsme se jako vždy dívali komplexně, jako na makléře i jako na člověka, a hledali odlišení, která využijeme v komunikaci. Navrhli jsme konkrétní aktivity a nástroje, které výrazně pomohou budování úspěšné osobní značky.
Průběh
spolupráce:
Vlastní spolupráci předcházela dvouhodinová identifikační schůzka, na které jsme od klienta získali co nejvíce potřebných informací pro přípravu Plánu postupu. Vytvořili jsme si myšlenkovou mapu, kterou jsme společně v týmu marketérů konzultovali, a navrhli jsme to nejvhodnější řešení. Podstatnou částí strategie bylo určení archetypu klienta. Dále jsme se zaměřili na hledání a formulování konkurenční výhody (jak se odlišuje od většiny makléřů) a způsobu komunikace a propagace. Ze všech těchto vstupů jsme vytvořili Plán postupu a následně i Realizační plán včetně nacenění tvorby konkrétních nástrojů a spolupráce celkově.
Konkrétní

Kroky:

1
V první fázi jsme se zaměřili na určení archetypu klienta a hledání konkurenční výhody. Z identifikační schůzky i z hodnocení klientů jasně vyplynulo, že se jedná o Pečovatele. Volba archetypu je určující pro vyznění veškeré komunikace a u Pečovatele se musíme soustředit na emoce, příběh a hodnoty, na kterých stojí jeho práce. Bylo jasné, že do všech míst kontaktu s potenciálními zákazníky musíme dostat jeho hodnoty a odlišení. To spočívá ve spolehlivosti, lidském přístupu a profesní odbornosti. V tom nám výrazně pomohl výběr sloganu, který bude vidět všude tam, kde bude jméno klienta (web, podpis, plachty, karty nemovitosti, video prohlídky).

Jako hlavní nástroj pro budování povědomí jsme zvolili video, tzv. představovací, kde bude klient mluvit na kameru nebo bude zabírán při různých pracovních činnostech. Smyslem tohoto videa je co nejlépe přiblížit hodnoty a styl práce potenciálním klientům. Právě z tohoto videa bude potenciálním klientům jasné, jaký je pan Černovický člověk a jak se budou cítit při spolupráci s ním. Video jsme umístili na web a také propagovali v kampani na Facebooku.

Dalším nástrojem, který velmi pomůže budování důvěry, jsou video reference, autentické hodnocení spolupráce s klientem. Vybrali jsme několik zákazníků, se kterými jsme přes Skype natočili krátké video, kde hodnotí spolupráci s panem Černovickým. Video reference jsme doporučili umístit na web a také využít pro remarketingovou kampaň.
2
V druhé fázi spolupráce jsme pokračovali v budování osobní značky a také jsme převzali správu kampaní zaměřených na propagaci nabízených nemovitostí. Z natočeného videa jsme vytvořili slideshow, což je kombinace graficky ztvárněných sdělení a prostřihů z videa, jejímž cílem je opět představení pana Černovického a jeho způsobu práce. Jde o akčnější formát, který doporučujeme využít zejména na sociálních sítích.

Dále jsme společně začali tvořit články, které jsou určeny pro všechny, kdo řeší jakýkoli realitní obchod nebo se o trh s nemovitostmi zajímají. Cílem je poskytnout zajímavé informace, inspiraci a dostat se tak k relevantní cílové skupině, potenciálním klientům.
  • Jak spolupráci hodnotil pan Černovický
Pro klienta mělo, dle jeho slov, největší přínos určení archetypu a stylu komunikace, který z jeho archetypu vychází. Vždy měl pocit, že by měl být tím drsným obchodníkem, protože se to od něj v realitách čeká. Tato póza mu ale neseděla, tento způsob práce a sebeprezentace mu není vlastní. Velmi se mu ulevilo, když si díky spolupráci s námi uvědomil, že může být sám sebou a využít to jako svoji konkurenční výhodu.

Řešíte ve firmě něco

podobného?

Zajímá Vás konkrétní ukázka nástrojů či podrobnější výsledky?
Neváhejte a kontaktujte nás, rádi si s Vámi o tom popovídáme u kávy.

Štěpán Budil
Obchodník
  • Kontaktujte nás

Nechte nám vzkaz, ozveme se vám.

O vašich marketingových plánech si můžeme nezávazně popovídat u šálku dobré kávy.